ANTALYA DÖŞEMEALTI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ GELİŞİM PROGRAMI(DÖGEP) MART AYI FAALİYET RAPORU

DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ GELİŞİM PROGRAMI(DÖGEP)            MART AYI FAALİYET RAPORU



 

Toplantı No:3

Toplantı Tarihi:16/03/2022

Toplantı Yeri:Şehit Volkan Canöz Anadolu İmam Hatip Lisesi Toplantı Salonu

Toplantı Saati:15:30

Faaliyet Konusu: Etkili ve Lider Öğretmenlik,Öğretmenliğin Misyonu,Milli,Manevi ve Evrensel Sorumlulukları

Görevli Öğretmenler: Bayram ÇAKMAK(Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni)

                     Nermin ÇAKMAK(Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni)

 

Görevli öğretmenler tarafından "Etkili ve Lider Öğretmenlik,Öğretmenliğin Misyonu, Milli, Manevi ve Evrensel Sorumlulukları" konulu sunum gerçekleştirildi.

Sunum:

 Liderlik, kişilik ve örgüt birbirleriyle ilişkili kavramlardır. Liderlik gerçek ve kapsamlı bir olgudur. Belki insan bilimleri içinde en önemli konulardan biridir. Liderlik takım, grup ve örgütler hakkında bilgiler verir. İyi bir liderlik etkili bir grup ve takım performansı için önemlidir.
  Kişilik (karakter) liderliğin bir göstergesi olup liderlerin seçimi ve kişinin performansını artırmak için kullanılabilir. Her kişilik özelliğinin; iç zihinsel yetenek, kişilerarası yetenek, meslek becerileri ve liderlik becerileri olmak üzere dört beceri başlığı altında incelenmiştir. Etkinlik ve takım kurma becerileri olarak da tanımlanan liderlik becerilerine şu yetenekler örnek olarak gösterilmiştir

   Liderlik Becerileri:
Etkinlik ve takım kurma becerileri için örnek yetenekler;
Başarı için yön, destek ve standartları sağlamak,
Zorlayıcı bir vizyon açıklamak,
Önemsediğini, gelişme ve raporlarla göstermek,
Grupta bulunan kişileri motive etmek,
Etkili bir takım kurmak.

     Lider Öğretmen:
 Bireylerin çeşitli rollerini vurgulayan genel bir terimdir. Liderlik öğretmenin her geçen gün daha fazla mesleki yaşantısının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Bu araştırma, ilköğretim ve orta öğretim okullarındaki öğretmenlerin sınıfta ve okuldaki öğretmen liderliği davranışlarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma problemiyle ilgili veriler literatür taraması ve mülakat yolu ile toplanmıştır. Mülakat, Türkiye'deki üç ilden seçilen okulların çalışan 65 öğretmen ve 25 okul yöneticisine dağıtılmış, görüşmeyi kabul eden 10 yönetici ve 20 öğretmenle kendi okullarında yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Cevaplar tek tek analiz edilerek çoğunluğun paylaştığı düşünceler veri olarak değerlendirilmiş, verilere dayanarak bulgular açıklanmaya çalışılmıştır.

    Öğretmen Liderliği ve Önemi
Öğretmen liderliği, öğretmenin eğitimsel etkinlik ve süreçlerde istekli görevler üstlenme, bağımsız projeler oluşturma, çevresini etkileme, meslektaşlarının gelişimine destek olma yeterliliğidir. "Lider öğretmen" bireylerin çeşitli rollerini vurgulayan genel bir terimdir. Liderlik öğretmenin her geçen gün daha fazla mesleki yaşantısının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Bu durum ise ancak öğretmen ve öğrenciler arasındaki etkileşim sonucu oluşturulabilir.

Öğretmen liderliği öğretmenin günlük yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır. Okullarda Öğretmen Liderliği uzun zamandır vardır. Ancak öğretmen eğitiminin geniş bir alanı olarak liderlik becerilerinin geliştirilmesi programlarının etkililiği üzerine yapılan çalışmalar sınırlı düzeydedir (Katyal ve Evers, 2004; Gehrke, 1991). Bölge ve okula göre değişmekle birlikte, lider öğretmen; rehber, uzman, kaynak öğretmen, örnek oluşturan öğretmen, model öğretmen, koç, akran öğretmen ya da özel görevi olan öğretmen anlamlarına gelebilir (Lord ve Miller, 2000). Eğitimciler öğretmen liderliğini sosyal işçiler, bölüm başkanları, tecrübeli öğretmenler, öncü öğretmenler, öğrenen uzmanlar ve amirler gibi öğretim kadrosunun desteği anlamlarında da tanımlamışlardır.

Etkili öğretmen liderler, her konuya yanıt veremeyeceklerine, başkalarının da yanıtlar vermelerinin gereğine inanırlar. Bütün anahtar kararları kendileri vermek zorunda olmadıklarını düşünürler. Bu öğretmenlerin, bütün üyelerin birlikte katılımı olmadan başarıya ulaşamayacakları gibi güçlü inançları vardır. Nitekim karar verme süreçlerine öğretmenleri de katan okullar, sorun çözme ve iletişim yetenekleri geliştirilen öğretmenlerin daha etkili olduklarını saptamışlardır (Buckner ve McDowella, 2000; Gehrke, 1991). Başka bir araştırmada da öğretmen liderler şu alanlarda yeterlik kazanmak zorunda kaldıklarını belirtmişlerdir: İnsanlarla sağlıklı iletişim, örgütsel sorunları belirleyebilme, değişim süreciyle baş etme, gerekli kaynakları bulma ve kullanma, liderlik görevini başarma ve güven duyma

      Öğretmen Liderliği Davranışları
Araştırmanın ilk alt problemiyle ilgili olarak öğretmen liderlerin özellikleri/davranışları nelerdir? sorusu katılımcılara yöneltildi. Genel anlamda, okulda ve sınıfta hangi liderlik davranışları gösterilmektedir? sorusuna alınan öğretmenlerin ve yöneticilerin yanıtları paylaşım derecelerine göre sıralandığında şu sıralama ortaya çıkmıştır:

Öğretmenlik mesleğini sevmek,
Mesleğin gerektirdiği etkinlikleri yapmak,
Öğrencilerle iletişim kurabilmek,
Öğrencileri severek onları derse güdelemek,
Sınıf yönetiminde öğrencileri etkilemek,
Adil ve güvenilir olmak,
Öğretim plan ve programlarının gereğini yerine getirmek

DKAB Öğretmen Gelişim Programı Faaliyet Girişi
İLÇE AY ETKİNLİK AÇIKLAMASI WEB SİTESİ HABER LİNKİ KATILIMCI
SAYISI
DÖŞEMEALTI ŞUBAT/MART Etkili ve Lider Öğretmenlik,Öğretmenliğin Misyonu, Milli, Manevi ve Evrensel Sorumlulukları https://dosemealti.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=1024&CHK=6dab4376b17941a6afbf01a827d91fee18ce33bf 29

 

17-03-202217-03-202217-03-202217-03-202217-03-2022

Yeniköy Mahallesi Atatürk Caddesi 5. Sokak Döşemealtı Antalya 07190 Türkiye Müdürlüğümüze Ulaşım için Kullanabileceğiniz Toplu Taşıma Araç Numaraları D15A DC15 86 85 84 - 0 242 421 39 49 0 242 421 39 15

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.