DÖGEP Ekim 2020 Faaliyetleri
2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖŞEMEALTI İLÇESİ
EKİM AYI DÖGEP FAALİYET RAPORU
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DÖGEP) faaliyetleri kapsamında Ekim ayı etkinliğimizi 27.11.2020 Salı günü saat 21.00'de zoom uygulaması üzerinden Şehit Volkan Canöz Anadolu İmam Hatip Lisemizin koordinatörlüğünde gerçekleştirdik. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim Programı (DÖGEP) faaliyetleri kapsamında Ekim ayı etkinliği olarak belirlenen "DKAB öğretiminde yapılan yaygın hatalar, yaşanan sorunlar, ihtilaflı konular ve eleştiriler; çözüm önerileri ve temel yaklaşımlar" başlığında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz koordinesinde, ilçemiz tüm ilkokul, ortaokul ve liselerdeki tüm din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin katılımı ile (28 kişi) toplantımızı gerçekleştirdik.
KONU: DKAB öğretiminde yapılan yaygın hatalar, yaşanan sorunlar, ihtilaflı konular ve eleştiriler; çözüm önerileri ve temel yaklaşımlar
|
Toplumda DİKAP öğretmenlerinden beklentilerin yüksek olması.
Bu durum gerek Dikap konularının gerekse öğrenci, öğretmen davranışlarının daima dikkat çekici ve göz önünde olması sonucunu ortaya çıkarmaktadır.Buda gerek ders anlatımında gerekse öğrencilere ve velilere yaklaşımımızda çok dikkatli olmamızı gerektirmektedir.Bu bağlamda;
1-Dinin insan hayatında pekçok konuyla ilgili olması nedeniyle Dikap derslerinde müfredat dışına çıkılabilecek pekçok konuyla karşılaşabilmekteyiz. Bunun en önemli sebeplerinden birisi hiç şüphesiz öğrenci sorularıdır.
Çözüm: Konu dışı soruların sorulması durumunda soran öğrenciyi kırmadan uygun dille ders dışına çıkılmaması gerektiğinin hatırlatılması.
2-Velilerin farklı dini inanış ve eğilimlere sahip olması sebebiyle okulda öğrendikleriyle anne ve babanın söylediklerinin çatışması.
Çözüm:Dinimizi öğrenirken islamın temel kaynaklarının esas alınması gerektiğine özellikle vurgu yapılması
3-Sınavlarda soru sayısının ve soruların katsayısının düşük olması.Bu durum derse ilginin azalmasına zemin hazırlamaktadır.
Çözüm önerisi:TEOG sistemiyle sınavların merkezi yapılması ve soruların eşit olması
4-Teknolojik imkanların her okulda farklı olması ögretmede de eşitsizlik doğurmaktadır.
Çözüm önerisi:Mümkün olduğu kadar teknolojik altyapının tüm okullarda eşit olacak şekilde yaygınlaştırılması.
5-Çocukların bilerek veya bilmeyerek tuzak sorular sorarak öğretmeni ve konuyu farklı alanlara çekebilmesi.
Çözüm:Bu gibi sorulara karşı uyanık olunmalı ve konuyu toparlayıcı uyarılar yaparak çözülmelidir.
Raportör: Recep KANDEMİR
DKAB Öğretmen Gelişim Programı Faaliyet Girişi | ||||
İLÇE | AY | ETKİNLİK AÇIKLAMASI | WEB SİTESİ HABER LİNKİ | KATILIMCI SAYISI |
DÖŞEMEALTI | EKİM | DKAB öğretiminde yapılan yaygın hatalar, yaşanan sorunlar, ihtilaflı konular ve eleştiriler; çözüm önerileri ve temel yaklaşımlar | İLÇE MEM TARAFINDAN YAPILACAK | 28 |